Socialinis emocinis ugdymas

Nuo 2025 metų mūsų įstaigoje sustiprinta socialinio emocinio ugdymo (SEU) kryptis, siekiant visapusiškai ugdyti vaikų emocinį intelektą, savireguliacijos gebėjimus, bendravimo įgūdžius ir psichologinę gerovę. Stiprėjant vaikų emociniams iššūkiams, socialinių įgūdžių stokai bei didėjant poreikiui ankstyvajai prevencijai, tapo itin svarbu nuosekliai diegti socialinio emocinio ugdymo principus kasdienėje darželio veikloje.

SEU padeda vaikams pažinti ir įvardinti savo jausmus, suprasti kitų emocijas, spręsti konfliktus taikiai, bendradarbiauti ir formuoti teigiamą požiūrį į save ir kitus. Šie įgūdžiai yra svarbūs ne tik kasdienėje veikloje, bet ir kuriant sėkmingus ilgalaikius santykius, stiprinant pasitikėjimą savimi ir emocinį atsparumą.

Mūsų įstaigoje taikomos prevencinės programos, kurios padeda kryptingai ugdyti vaikų socialinius-emocinius gebėjimus:

Socialinio emocinio ugdymo programa „Siautukai” skirta 3-6 metų vaikams

Socialinio emocinio ugdymo programa „Siautukai“ – tai į vaiką orientuota programa, skirta ugdyti 3–6 metų vaikų socialinius emocinius įgūdžius. Programoje pateiktos edukacinės veiklos padeda vaikams suprasti ir ugdyti savo emocijas, elgesį, kurti draugiškus tarpusavio santykius, mokytis empatijos ir tolerancijos bei priimti atsakingus sprendimus.

Užtikrinant šiuolaikišką įtraukų ugdymo turinį, programoje „Siautukai“ pateikiamos žaismingos ir įtraukiančios veiklų idėjos ir iššūkiai, kuriami lankstūs ugdymo kontekstai, įgalinantys vaikus išsiugdyti pasitikėjimo, rūpinimosi savimi ir kitais, kultūrinio ir socialinio jautrumo, komunikavimo, lankstaus mąstymo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis pradmenis.

Programos tikslas – padėti 3-6 metų amžiaus vaikams įgyti ir sėkmingai naudoti socialinius ir emocinius gebėjimus.

Socialinio-emocinio ugdymo programa „Kimochis“ 

„Kimoči“ (japoniškai „kimochi“ reiškia „jausmas“) – tai ikimokyklinio ugdymo programa, kurios pagrindas yra socialinių ir emocinių kompetencijų lavinimas. „Kimoči“ programa skirta emociniam intelektui ugdyti, pozityviam elgesiui skatinti, vaiko charakteriui ir bendradarbiavimo įgūdžiams lavinti. Socialiniai ir emociniai ikimokyklinio amžiaus vaikų įgūdžiai lavinami žaidžiant su „Kimoči“ žaislais – minkštomis lėlytėmis, turinčiomis skirtingus charakterius: ir išdykusi Lipšniakojė, nuolat besikeičiančios nuotaikos Debesėlis, nedrąsus Vikšrelis, valdinga ir kaprizinga Katė, nerimaujanti Balandė Meilė.

Tarptautinė programa „Zipio draugai“

Tikslas – padėti 5–7 metų vaikams įgyti socialinių bei emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų, siekiant geresnės vaikų emocinės savijautos.

Programa „Zipio draugai“ moko vaikus kaip įveikti kasdienius emocinius sunkumus: atstūmimą, vienatvę, patyčias ar priekabiavimą, sunkius pokyčius. Padeda suvokti ir skatina kalbėti apie savo jausmus, ieškoti būdų su tais jausmais susitvarkyti. Moko vaikus empatijos, susirasti draugų, kreiptis paramos ir ją priimti bei padėti aplinkiniams. Padeda ne tik nesileisti būti patyčių aukomis,  bet ir patiems netapti priekabiautojais.